9 soorten massages die helpen bij nek- en rugpijn

We hebben allemaal het vermogen om te overwerken en we moeten allemaal ontspannen! Hier komt massage bij kijken! Het is een goede oplossing en kan je rug- en nekpijn verlichten en je gemoedsrust brengen. Miljoenen mensen per jaar bezoeken massagetherapeuten en 88% is het ermee eens dat massage effectief kan zijn in het verminderen van pijn, vooral in de rug. Laten we het hebben over enkele soorten massages die je kunt gebruiken om nek- en rugklachten te verlichten.

Leefspiritueel deelt deze zorgen met je en biedt je 9 soorten massages die je kunt gebruiken om de gespannen spieren in je nek en rug te verlichten.

Er is ook een bonus aan het einde van het artikel!

Zelfmassage technieken

1. Ontspannen en je ontdoen van pijn in de schouders en nek met drukpunten

Is het effectief? De praktijk en het onderzoek zeggen ja. Het blijkt dat acupressuur en reflexologie werken bij het verminderen van pijn bij 9 van de 10 onderzoeken. Je kunt je triggerpoints masseren die op je rug zijn aangesloten. Er zijn veel punten op je lichaam, dus voordat je dit doet, moet je een specialist raadplegen. Er zijn enkele punten die je kunt gebruiken om je nek, rug of je hele lichaam, inclusief de rug en nek, te ontspannen.

1. Neem de tijd en doe het als je geen haast hoeft te maken.
2. Ga zitten of liggen in een comfortabele positie.
3. Ontspan. Adem diep in en sluit je ogen.
4. Gebruik stevige, diepe druk in kleine draaiende of op-en-neer bewegingen.

2. Verlicht rugpijn met een tennisbal.

Rugpijn kan veroorzaakt worden door verschillende redenen die over het algemeen spieroverbelasting en een slechte houding inhouden. Om de pijn te verlichten, kunt je de tennisbalmassage proberen. Om je rug te ontspannen en pijn te verzachten, heb je maar een paar tennisballen nodig!

1. Ga op je rug liggen. Knieën moeten worden gebogen en voeten op de grond.
2. Til je heupen op en plaats 2 tennisballen onder je rug.
3. Blijf stil gedurende 60 seconden.

Je kunt spelen door de ballen rond te bewegen om je op verschillende spiergebieden te richten en verschillende spanningspunten te vinden.

Je kunt bijvoorbeeld omlaag en omhoog gaan. Pas op dat je niet omrolt of je wervelkolom in de tennisbal drukt.

Ga snel naar de volgende pagina voor de andere zeer effectieve massages!